Rowerem po Roztoczu Zwierzyniec nr 7 Atrakcje doliny Wieprza

Długość trasy – ok. 42 km. Przebieg: Zwierzyniec – Obrocz – Guciów – Bondyrz – Krasnobród-Podklasztor. Stopień trudności: łatwy, bez przewyższeń. Wymagany jest rower trekkingowy lub MTB. Znakowanie: przeważnie niebieski szlak rowerowy.

0,0 km – ze skrzyżowania ul. A. Wachniewskiej z ul. Browarną kierujemy się na wschód, wg znaków niebieskiego szlaku rowerowego.
0,6 km – skrzyżowanie ze znakiem stop, tu skręcamy w prawo.
1,0 km – na rozwidleniu dróg opuszczamy szosę, odbijając w lewo.
1,7km – uwaga: niestrzeżony przejazd kolejowy. Za przejazdem ścieżka biegnie prawą stroną drogi, skrajem lasu.
3,2 km – jedziemy prosto po czarnej, szutrowej drodze.
3,6 km – Obrocz, skręcamy w lewo i znów poruszamy się szosą.
4,6 km – na rozwidleniu w centrum miejscowości skręcamy lekko w prawo, według drogowskazów do Krasnobrodu i Guciowa. Szosa przecina cieniste lasy Roztoczańskiego P.N.
8,2 km – wjeżdżamy do miejscowości Guciów.
8,9 km – Muzeum „Zagroda Guciów” oraz sklepik „Wiejski chleb i coś do chleba”.
9,4 km – jesteśmy przy sklepie i tablicy informacyjnej ścieżki edukacyjno-przyrodniczej Debry (długości 5,5 km). Do zwiedzania tylko pieszo, ze względu na duże nachylenia.
13,4 km – po lewej stronie widzimy drewniany młyn przy rzece Wieprz. Obok młyna „Chatka Rybaka” – warto wstąpić na doskonałe potrawy z ryb.
14,6 km – Kaczórki, uwaga: skrzyżowanie z ruchliwą drogą woj. nr 849. Przejeżdżamy je na wprost.
16,2 km – na rozwidleniu dróg w miejscowości Hutki (źródlisko) też jedziemy prosto, pozostawiając drewniany most na Wieprzu po lewej stronie. Po chwili docieramy do rozwidlenia na skraju lasu. Wybieramy drogę na wprost. Doprowadzi nas ona do krasnobrodzkiego zalewu.
18,4 km – zalew w Krasnobrodzie, objeżdżamy go koroną wału, by ul. Młyńską dotrzeć do centrum miasta.
19,4 km – Krasnobród, plac Siekluckiego (dawny rynek).
21,0 km – wycieczkę kończymy przy Sanktuarium w Krasnobrodzie-Podklasztorze. W miasteczku i okolicy warto m.in. zobaczyć: Sanktuarium Maryjne, kaplicę Objawień, rezerwat Święty Roch, ścieżkę edukacyjną Dinozaury oraz wspiąć się na basztę widokową (opisy – rozdział dotyczący Krasnobrodu). Powrót do Zwierzyńca odbywa się tą samą drogą.