Rowerem po Roztoczu Adamów nr 2 Do Krasnobrodu

Jacnia – Suchowola – Hutków – Krasnobród – Bondyrz – Jacnia. Długość – 26 km, trasa łatwa, nadaje się na każdy rower. Dominują odcinki szosowe lub drogi utwardzone, jedynie wyjazd z Jacni w kierunku Suchowoli biegnie drogą gruntową. Na trasie zobaczymy: kościół oraz stare cmentarze w Suchowoli, Kaplicę Objawień zwaną też kaplicą „na wodzie”, Sanktuarium, basztę widokową oraz zalew w Krasnobrodzie, źródlisko w Hutkach, młyn oraz muzeum AK w Bondyrzu.

0,0 km – z parkingu nad zalewem w Jacni jedziemy na północny wschód, początkowo za znakami tras nordic walking – czerwoną i czarną. Obie trasy skręcają w prawo, natomiast my kierujemy się prosto.
2,0 km – wydostajemy się na szosę i skręcamy w prawo. Przejeżdżamy przez wieś Suchowolę.
5,3 km – docieramy do murowanego kościoła w Suchowoli pw. Przemienienia Pańskiego. Budowlę tę postawiono w 1938 r. Na skrzyżowaniu przed kościołem skręcamy w prawo, by po chwili zjechać z głównej szosy w lewo. Kierujemy się teraz znakami niebieskimi szlaku pieszego. Za starym cmentarzem greckokatolickim skręcamy w prawo, by wyjechać na szosę obok dużej nekropolii rzymskokatolickiej. Udajemy się w lewo i szosą łagodnie zjeżdżamy przez las.
7,8 km – Hutków. Tu jedziemy szosą prosto. Wspinamy się na widokowy garb.
11,0 km – przejeżdżamy przez most na Wieprzu i na krzyżówce skręcamy w prawo. Jesteśmy na zachodnim skraju wsi Majdan Wielki. Docieramy do drewnianej Kaplicy Objawień, postawionej na palach, nad źródłem wody uchodzącej za cudowną. Stąd aleja kasztanowa prowadzi nas prosto do krasnobrodzkiego Sanktuarium. Tu napotkamy punkt informacji turystycznej. W dawnym klasztorze mieści się interesujące muzeum parafialne, a na zapleczu kompleksu zobaczymy Kalwarię Krasnobrodzką ze stacjami w postaci figur z drewna lipowego.
12,8 km – obok Sanktuarium kierujemy się w prawo, by główną ulicą 3 Maja udać się do krasnobrodzkiego rynku, czyli placu Siekluckiego. Po drodze zwracają uwagę kamienne krzyże i figury, m.in. figura św. Jana Nepomucena z 1882 r.
14,1 km – na rynku znajduje się rondo, na którym wybieramy pierwszy zjazd, by przedostać się przez rzekę Wieprz.
14,4 km – za mostem na Wieprzu, przy odgałęzieniu drogi do Nowej Wsi, napotykamy znaki czarne ścieżki spacerowej, która doprowadzi nas do dawnego kamieniołomu i na basztę widokową. Rower można na chwilę pozostawić u podnóża ściany wyrobiska. Powracamy do rozwidlenia dróg. Zjeżdżamy z głównej drogi w prawo, w ulicę Młyńską. Doprowadza nas ona nad zalew, przy którym znajduje się kąpielisko, baseny kąpielowe, park linowy i wiele innych atrakcji. Objeżdżamy zalew bulwarem od zachodu aż do napotkania znaków czerwonej ścieżki spacerowej. Udajemy się nią w prawo, by w lesie wydostać się na szeroką szutrową drogę, opodal kapliczki Matki Bożej. Skręcamy w prawo.
17,6 km – z lasu wyjeżdżamy w miejscowości Hutki. Na skrzyżowaniu kierujemy się prosto. Obok skrzyżowania napotkamy duże źródła zasilające w wodę pobliski Wieprz.
19,2 km – na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 849 kierujemy się prosto (uwaga na duży ruch samochodowy!).
20,4 km – w Bondyrzu skręcamy w prawo i obok drewnianego młyna ponownie przekraczamy Wieprz. Tu znajduje się „Chatka Rybaka” z wyśmienitą restauracją rybną. Do Jacni powracamy wg opisu trasy nr 1.
26,0 km – zalew w Jacni, koniec trasy.