Rowerem po Roztoczu Józefów nr 4 Nad Zalew do Majdanu Sopockiego

Wycieczka liczy 23 km, w tym: 16 km drogą asfaltową, 2,5 km brukowaną ścieżką rowerową i 4,5 km leśnym traktem. Trasa łatwa. Proponowany kierunek jazdy: JózefówPardysówka – Hamernia – Nowiny – Majdan Sopocki, powrót przez Nowiny, Hamernię, następnie szosą przez Siedliska.

W Józefowie poruszamy się ulicami Bartoszewskiego, Górniczą i Batalionów Chłopskich. Do Hamerni, a później do Nowin, jedziemy Centralnym Szlakiem Rowerowym Roztocza (znaki czerwone), który w Nowinach na długości
500 m pokrywa się z Trasą Rowerową Ziemi Józefowskiej na Roztoczu (znaki zielone). Rozdzielenie tych tras rowerowych następuje w miejscu zjazdu
z szosy na ścieżkę, która wiedzie ku dwóm mostkom na rzece Sopot. Ścieżka ta biegnie atrakcyjnie pod wiaduktem kolejowym, wzdłuż wartko płynącej rzeki. Przez kolejne 1,5 km jedziemy leśną drogą, mając po prawej stronie dolinę rzeki Sopot. Z lasu wyjeżdżamy w Majdanie Sopockim. Obok transformatora należy skręcić w prawo, by znaleźć się przy tamie na rzece Sopot (opis – wycieczka nr 1). Powracamy na szosę, jedziemy nią do skrzyżowania, na którym skręcamy w prawo i przejeżdżamy na przeciwną stronę zalewu. Na następnej krzyżówce udajemy się również w prawo. Dojeżdżamy do szosy poprzecznej. Skręcamy kolejny raz w prawo i wracamy Centralnym Szlakiem Rowerowym Roztocza do Hamerni, mijając, leżący po lewej stronie szosy, rezerwat torfowiskowy Nowiny. W Hamerni skręcamy do Siedlisk, z których bezpieczną i wygodną drogą rowerową wzdłuż szosy docieramy do Józefowa.
Oto miejsca interesujące na trasie, wymienione w kolejności wg odległości od punktu startu:
7,0 km – Nowiny, urokliwe miejsce nad rzeką Sopot z mostkami w roli głównej.
9,0 km – zapora i zalew w Majdanie Sopockim (opis – trasa nr 1).
13,0 km – rezerwat torfowiskowy Nowiny (opis – trasa nr 3).
22,6 km – Józefów.

Mapa
Galeria zdjęć gm. Józefów