Rowerem po Roztoczu Zwierzyniec nr 2 Na Żurawnicką Górę

Długość trasy – 14 km. Przebieg: Zwierzyniec – zalew Rudka – Kamienna Góra – Żurawnicka Góra – Żurawnica – Zwierzyniec. Stopień trudności – średni, trasa powrotna – łatwy. Początkowy odcinek przez Kamienną Górę pokrywa się z trasą nr 1. Odcinek do Żurawnicy wiedzie przeważnie czarnym szlakiem rowerowym Czarna Perła. Szlak ten wprowadza na Żurawnicką Górę – jeden z najpiękniejszych punktów widokowych w okolicy Zwierzyńca. Do Zwierzyńca wracamy szlakiem Green Velo (ścieżka rowerowa i drogowskazy).

0,0 km – początek trasy – skrzyżowanie ul. Browarnej z ul. A. Wachniewskiej. Wyruszamy w kierunku wschodnim (szczegółowy opis – trasa nr 1).
5,0 km – na Kamiennej Górze skrzyżowanie leśnych dróg i tablica pomiaru tętna. Skręcamy w prawo i opuszczamy trasę czarną nordic walking (odcinek piaszczysty).
5,8 km – na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo za znakami czarnymi szlaku rowerowego Czarna Perła.
8,2 km – Żurawnicka Góra, punkt widokowy na dolinę Wieprza od Zwierzyńca po Szczebrzeszyn.
9,2 km – Żurawnica, opuszczamy szlak Czarna Perła, skręcając w lewo.
10,1 km – przekraczamy ruchliwą drogę wojewódzką nr 858 i wygodną ścieżką rowerową szlaku Green Velo powracamy do Zwierzyńca.
13,9 km – koniec trasy w Zwierzyńcu.